Thursday, October 20, 2011

HATI DAN PERASAAN

Cuti semester sekarang ni, 6 minggu. Keadaan aku tak payah nak cakaplahkan bosannya tahap mana dah. Aktiviti lapang diisikan dengan melayari internet, bermain permainan di dalam komputer riba mahupun 'online games' dan apasal aku rasa aku skema sangat ni? --'

Assalamualaikum.

HEART
Pernah terfikir tak macammana keadaan atau bentuk hati kita?

Hati yang riang


terlalu banyak dilukai, terima kasih hati kau masih kuat.


sakit dalam, sakit sangat.


anyone, want?


And pernah terfikir tak nak rawat hati kita macammaca?


kalau guwa boleh jadi heartless, dah lama guwa buat. dah lama dah guwa cabut hati ni.


please anyone


aku masih ingat siapa diri aku lagi. -.-'


read this. thank you.


Jadi, hati adalah sesuatu yang anda, kau, kamu, kalian semua tak boleh buat main-main. Ada faham? Tak pernah rasa ke macammana hati korang kena main? Tak pernah rasa ke macammana kalau hati korang sakit, i mean here sakit yang no medicine can cure it, and it feels like BS (bullshit) -.-

Siapa yang tak pernah rasa macammana 'sakit'nya hati tu cuba ni, amek pisau tikam dada kau. How does it feel? And you will not die by doing so tapi kau terpaksa meneruskan lagi kehidupan macam hari biasa. Cuba bayangkan macammana tu.



Aku nak tanya lagi, pernah rasa tak macam hati korang ditarik? Kalau ditarik terus takpe ni dia main tarik slow-slow, sikit-sikit dia tarik. Yang ni aku cakap kau lagi sakit. 

Why we're talking about heart today?
Wondering why, the answer is I don't know. Random entry? Ok, SEMBREAK entry? --'

Okay enough with soalnya hati bagai, now we're going to talk about LOVE.

LOVE
"Wondering why I like you, why I miss you. It's a disease."  Korean Movies -"A Millionaires First Love"

Setiap kali tengok muka dia tak pernah kenal erti jemu, setiap kali terdengar orang sebut tentang dia hati jadi tak keruan, dan perasaan tu lain. 

"i wonder what goes through your mind when someone mentions my name to you."

He or She can make our day so differently. It's LOVE.?

One of the happiest thing in life is when you know you're in love with someone who's more in love with you.

Pernah tertimbul tak soalan ni dalam diri masing-masing?


Nevermind I have my family, friends. But wishing that you loves me too. *sigh



Selalu dengar ayat ni, kalau betul kita sayangkan 'sesuatu' tu, kita lepaskan. Kalau 'sesuatu' tu datang balik semula kat kita, 'sesuatu' tu memang kita punya.

Any other opinion about 'something' tu? Tapi kenapa nak lepaskan sesuatu yang kita sayang? Kenapa bila dah ada peluang untuk sayang, cinta, rindu dah ada sesuatu tu kita sewenang-wenangnya nak lepaskan macamtu sahaja? Cuba bayangkan, korang lepaskan banda yang koraang sayangkan sangat-sangat hari ni tiba-tiba esok lusa benda yang korang sayngkan tu dah tak ada? Kalau hilang sementara, sekejap takpe tapi cuba bayangkan kalau dia pergi buat selama-lamanya. Tak kira muda atau tua, ajal kalau dah datang tetap akan datang. Ajal manusia takkan datang lambat sesaat mahupun cepat sesaat.


What are you waiting for? Go tell someone that you love the most before it's too late. Better regret by doing this rather than you regret by not doing anythings. 

When we're talking about love it seems that it'll never end. Kenapa perlu rasa cinta cinta ni semuakan? Pernah terfikir tak yang tak mau bercinta semua ni bagai? Pernah kata tak kat diri sendiri macamni : "Aku takkan pernah jatuh cinta."

But, saying you'll never fall in love is like saying you'll never smile. No matter how hard you try, someone will come along and make you do.

Susahkan macamni? Haiiih, nak buat macammanakan, hati & perasaan memang tak boleh tipu. Cakap mulut, test message lain bolehlah kau text cakap "Aku tak perlukan kau." "Aku dah buang semua perasaan sayang aku kat kau." 

Tapi boleh ke sebenarnya kau buang semua perasaan tu sekejap gila walhal (aku tak tahu kenapa, kawan-kawan aku suka gelakkan aku bila kau cakap walhal) -.-''  walhal sebelum ni tak sampai berapa jam kau pernah cakap macamni "Saya tak boleh kalau awak tak ada." "Awak cinta hati pertama saya." ataupun simple macamni tapi penuh makna " I Love You."

Boleh ke kawan? Boleh ke kau buat macamni? Kalau betul boleh itu maknanya kau tak sayang dia tu, kau main-mainkan dia aje. Sedih aku kalau macamni, emmm. :'( 

Dahlah, selamat benda alah ni auto save sebab tadi laptop aku tiba-tiba hang, gila geram aku nak tunggu loading lembab macam siput. Okay, takde mood dah nak tulis. Papehal nanti kita jumpa lagi.

*First entry dalam cuti sem. RAJINnya saya. -.-



p/s : I Love You. Faham tak? Sayang kau ni. Gila kau ezza, gila. -.-''













Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my little tortoise *cuba pegang tortoise tu (guna cursor lah) --'