Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN is coming, jyeaaah!

Assalamualaikum.

Hah, tengok tajuk pun dah tahu kan kemain excited lagi aku nak menyambut bulan puasa ni. Yelah, siapa yang tak suka. Cuba habak mai sini. Haha, ingat lagi dulu kalau kecik-kecik suka gila bulan puasa sebab setan kene ikat, haha. Amek kau, kene ikat tak boleh kacau-kacau aku.! Padan muka  :'P
-.-''

So, sekali lagi aku kat rumaah ni. Heee, yelah asal update aje kat rumahkan, sebab kat rumah ajelah ada masa, kat kampus nanti tak berapa sangat ada masa. Iyee tak? Jadi, sempena bulan Ramadhan yang pernuh berkat ni, marilah kita sama-sama menjaga kesucian bulan ini. Macammana? Takpe, takpe kita share2 eh.

1. Semestinya bulan puasa kita kenelah jaga makan minum, maksudnya menahan lapar & dahaga dari terbitnya matahari hingga tenggelamnya matahari. (skema jawapan pendidikan Islam ni, hafal lagi)

2. Mata tu pun kene tahan jugak. Tahanlah dari pandang benda-benda, anggota-anggota -,- atau tempat tak sepatutnya. Tahan ngantuk jugak, mana tahu kot-k0t terlajak tidur dari sahur sampai berbuka, dah makruh pulak.

3. Yang ni kaum perempuan & lelaki termasuk aku, mulut ni kenalah banyak sikit tahan. Tahan daripada mengata, mengumpat. Nak-nak aku ni, selalu maki-maki, kutuk orang. Jahat, jahat.

4. Banyakkan jugak amal ibadah. Yang ni nak ckp lebey-lebey pun takut sbb diri sendiri tak betul, haha. So, pk-pklah sendiri eh.

5. Tangan tu jugak kene jaga, jangan gatal-gatal terkorek hidung ke, telinga ke, mata, eh, eh silap-silap.
Gurauan semata-mata eh, heeee.. Jangan marah.

ok, aku tengah geram. bye-bye. sebaaaaaab.............. tkde mood dh ni. salam.  :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my little tortoise *cuba pegang tortoise tu (guna cursor lah) --'