Tuesday, November 1, 2011

RAGAM

"Ada udang ada garam, banyak orang banyak ragam" betulke peribahasa ini..??  -.-

Assalamualaikum.

Mimpi agaknya aku ni kejap kejap tulis, kejap kejap tulis -.-

Hari ni nak kongsi ragam manusia, macam-macam kerenah. :)

Sekarangkan cuti, jadi kalau kau orang ada baca cerita aku yang lepas-lepas aku kan sekarang ni kan, kan sedang bekerjalah kan kat kedai makanlah kan, dekat-dekat jugak dalam taman akulah kan. (kira berapa kan, hadiah misteri menanti!)

Kejadian Satu :

Customer : Sekarang tengah cuti sekolah eh.?
Aku         : Errm, cuti semester.
Customer : Eh, dah cuti semester dah ke.?
Aku         : Ha'ah diploma. "mesti dia ingat degree ni" (dalam hati)
Customer : Ohh, diploma. Patutlah ingatkan sekolah lagi, tingkatan 4. Abang ingat kau tingkatan 4 lagi.
Aku         : Heeee. (tersenyum riang.) tapi lebih kepada gedik -.-

Yes! Masuk ni dah berapa kali dah orang ingat aku lepasan PMR & SPM. Nampak tak permainannya di situ.? Bangga jugak seyh, muka awet muda. Ahaaks.! -______-   dah, dah perasaan aje minah ni.

*Teringat satu kejadian tahun lepas, aku tipu budak perempuan kat kedai baju. HAHA, mati-mati dia ingat umur aku 16. :)  kaching kaching!!

Kejadian 2

Macam biasa tunggu sat orang nak dok pikir apa nak minum, apa nak makan. Tapi dalam masa yang sama, ada satu hal yang aku dok perhatikan aje brother depan aku ni kan, dia nak undur2 kerusi ke belakanglah kan, takkan ke depan -.-  aku tengooook aje dalam hati aku dah bisik dah "mesti jatuh ni", aku ambil keputusan ke belakang sikit, bagi ruang. Tup, tup betullah dia jatuh, tak sampai sesaat, nasib baik brother belakang dia takdelah kena sangat, aku tolonglah angkat kerusi sebelah dia yang jatuh, dia bangun sendirilah kan, takkan nak angkat. Brother belakang dia yang aku nak amek order ni, tolongkah jugak dia bangun. 

Respond Aku : Diaam aje, sumpah muka takde perasaan. Tangan masih memegang pen dan buku tunggu order. (tak rasa nak gelak atau apa langsung, busuk perangai) -.-

Respond Brother yg tolong org jatuh belakang dia : Dia gelak sikit aje, lepastu dia cuba tahan gelak tapi tak berapa nak jadi, dia pandang kawan dia tapi muka masih terukir senyuman tahan gelak.

Respond Aku : Daripada elok-elok takde perasaan langsung, tengok dah dia macamtu, aku apa lagi, senyum aje, biasa aje boleh kawal lagi tapi tulah kan, brother tu dia main gelak lagi. Bunguks. -.-  Aku terpaksalah senyuuuuuum lebar demi menahan gelak. Masuk dapur, aku ketawa kecik sorang-sorang. Hehehe<-- camnie.

Kejadian 3

Ada sorang xiansheng ni tengah makan eskem, dia duduk. Aku pun datang nak amek orderlah takkan mintak nombor -.-

Aku datang tengok-tengok dia tengah tekup mulut dia. -___-   Nak tahu kenapa? Mulut dia penuh eskem, lepastu agaknya sejuk sangat, tak boleh nak cakap. Ngek Ngok.

Kali ni, aku memang kena jadi manusia yang tak berperasaan langsung, tahaaaaaan aje gelak aku ni. Haiiilaaah, lama pulak tu kan dia nak sumbat masuk eskem tu. Aku pandang kanan kira kanan kiri sebab tak mau kecikkan hati customerkan. HAHAHAHA. Sekarang baru boleh gelak. -.-

Macam-macamlah ragam manusia kat kedai makan ni, alaahai sekarang dah tahu macammana kalau aku dan kawan-kawan (dalam kelompok ramai-ramai) pergi makan, apa perasaan diorang. -.-

Yelahkan, ada customer yang tak kisah langsung tersalah bagi air dia amek aje, okaaykan aje. (aku suka yang ni)

Ada yang cerewet, taknak sayur, taknak udanglah, ayamlah, blaa...blaa... Kalau tersalah macam apa aje kan. --''

Ada yang kelakar, hek biasalah tu kan. Macam tadi nak order air Milo Ais Panas satu. Pulaaak -____-  Memang dah ice nak panas pulak, AHAH.

Ada stock-stock cucu mithali, eheeeeem. Dah dua kali dah datang makan sarapan, teman atuk sama nenek dia, heee. Aku kadang-kadang apa lagi, cuci mata ajelah, heew heeew. p/s : awak jangan marah eh, normal normal. :)

Haaaiiih, biasalahkan kita hidup memang macam-macam perangai. Macam aku jugak, kadang-kadang kalau dah datang peliknya hameek kau, pandai-pandailah hidup, heee...

Oh, tadi aku cakap dapat hadiah misterikan untuk kau orang yang kira kan. Hadiahnya ialah....................

Misteri tak..??  Heeek... dush, dush. -________-''








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my little tortoise *cuba pegang tortoise tu (guna cursor lah) --'