Sunday, November 6, 2011

shopping? errghhhh... --'

"makan untuk hidup, bukan hidup untuk makan."

Assalamualaikum.

Sekarang ni tengah pasang niat nak jimat berbelanja disebabkan terasa diri ini tersangaaatlah boros ketika berbelanja  :/  Tapi hairan sebab kebiasaan wang yang digunakan lebih ke arah makanan, serius tak tipu *angkat sumpah


jangan cakap yang korang langsung tak tergoda dengan makanan ni? 


lemak.. yumm yumm sedaaaapnya. aku suka lemak cili api.heee..
(A pernah ckp aku ni mcm org negeri suka makan lemak.) --'''

Kalau nak tahulah kan, aku ni jenis manusia yang suka sangat berbelanja ke arah makanan, tidak kepada barangan-barangan wanita yang lain macam gencu, bedak tepek muka ke, celak, baju-baju ni semua. --' Kalau aku beli pung, sekali dua aje, tu pun aku pakai time pergi kelas, hari-hari biasa macamni bedak pun tak pakai.. -.-''  Iyelaaah, bagi aku kalau bershopping tu aku lagi suka dan tertarik pergi ke bahagian makanan daripada bahagian-bahagian lain. -______-  

Jadi nak tanyalah kan, pelik ke seorang perempuan seperti saya tak suka sangat nak shopping-shopping bagai ni? --' 

Teringat aku pernah teman A beli baju, haaaih dia mengalahkan perempuan, err tidak mengalahkan aku sebenarnya. Yelaah, dah pilih baju siap nak masuk fitting room, cuba & tanya pendapat aku okay ke tak, siap kena teman lagi tu -.-  (bukan teman masuk fitting room eh, jangan salah anggap). 

Keadaan akan jadi sangat berbeza dengan aku, nak tahu camne? 

Kalau aku beli baju, aku akan tengok baju tu okay ke tak, kalau cantik aku just letak aje kat badan buat ukuran, tengok saiz, tengok harga (kalau mahal memang taklah aku beli) kalau rasa puas hati baru beli. -.-''
Sebab tu aku pernah ada baju yang kecik (bongoook tak muat, perasan kecik) & aku ada baju yang besaaar (sebab rasa macam eloook aje) --'

Terpulanglah kalau nak cakap aku ni kedekut ke, eheem bukan kedekut tapi jimat sebab aku ni pinjam duit haha, so kena faham situasi aku der.  Terima kasihlah sebab ada bantuan pinjaman yang diberikan kalau tidak macammanalah keadaan saya agaknya. --' 

Bagi kaum hawa diluar sana, seronoklah berbelanja sebab sama aje kita cuma aku lain ajelah, lebih ke arah makanan. -.-' 

Kepada bakal suami, terimalah saya seadanya. Ahaaks, ohh, jangaan risau kalau shopping raya saya teman. hahaha. -___________-'''
  

p/s : save sikit apa duit awak, tak payah nak belikan saya apa-apa belanja saya makan aje cukup. Ngeee. :)
       

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my little tortoise *cuba pegang tortoise tu (guna cursor lah) --'