Saturday, January 15, 2011

BErangan nak jadi kaunselor..

 Assalamualaikun and good-good semua.. Emm, sekarang nie rasa macam nak tulis pasal perasaanlah pulak kan, kat sini sebab manalah tahu kot-kot korang pun boleh bagi apa-apa pendapat ke, comment ke, ataupun cerita kat aku apa-apa cerita yang korang rasa berkaitan dengan perasaan nie kan. Perasaan aku sekarang nie ialah ???? Tak apelah abaikan, sebab sebenarnya aku pun tak tahu apa yang aku merepek nielah...
-________________________-

JEnis-jenis PErasaan:
* SEdih
* Gembira
* Seronok
* Natural (biasa-biasa aje)
* MEnyampah (eerr, perasaan ke?)
* GEram
* Sakit hati

Sebenarnya perasaan nie tak boleh nak dilistkan atau pun ditulis, sebab perasaan nie datangnya dari hati kita manusia sendiri, jadi sebab tuelah kalau kita memang betul-betul sayangkan seseorang tue kalau orang tanya kita balik kenapa, kita mesti tak tahu nak jawab apa kan, sebab suka tue datang dari perasaan (bukan perasan tau) dan perasaan tue datang dari hati kita. Sebab tue kadang-kadang apa yang kita rasa dalam hati tak ada orang pun boleh tahu melainkan kita dan juga Allah s.w.t sahaja. So, jagalah hati kita baek-baek dan juga jangan pulak lupa nak jaga hati orang di sekeliling kita sebab setiap manusia mempunyai perasaan tak kiralah sesempoi mana pun orang tue, tolonglah jaga mereka baek-baek sebelum kita kehilangan mereka, sebab mereka tak mungkin dapat diganti..

Ok, ini semua hanyalah pendapat aku sebagai seorang manusia dan pelajar dan remaja yang berumur 18 tahun (belum tarikh lahir lagi eh.. ).. Apa-apa hal pun, INILAH LIFE.. =) JAdi tak macam seorang kaunselor??? ngeeee... =)

* Terasa macam seorang kaunselor lah pulak.. -__________-
* Ada apa-apa tambahan??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

my little tortoise *cuba pegang tortoise tu (guna cursor lah) --'